Jak skomponować prawidłową dietę?

Skomponowanie prawidłowej, pełnowartościowej diety nie jest zadaniem trudnym, a może nam umożliwić uniknięcie licznych chorób i dolegliwości uprzykrzających nam i innym ludziom życie. Dlatego poświęcenie czasu na zaplanowanie i zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze może zaowocować długim i pełnym dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego życiem.

Jeśli mamy ochotę, możemy skorzystać z porady dietetyka, który przeanalizuje wyniki naszych badań i skomponuje nasz przykładowy jadłospis tak, by sprzyjał on utrzymaniu albo poprawie naszego stanu zdrowia. Dietetyk przeprowadzi też wywiad dotyczący naszych aktualnych nawyków żywieniowych i udzieli nam praktycznych porad na temat tego, jak wprowadzić w życie nowe zwyczaje.

Możemy także zdecydować się na zmianę nawyków na własną rękę. Przede wszystkim, należałoby zrewidować wtedy swoją wiedzę dotyczącą dietetyki i żywienia, a w razie potrzeby poszerzyć ją o najważniejsze i najbardziej aktualne informacje. Ponadto, warto na przykład przez tydzień spisywać wszystko, co się jadło, żeby móc przeanalizować swój jadłospis (łącznie z kupowanymi i spożywanymi poza domem przekąskami, a także napojami) i móc krytycznie się do niego odnieść. Wyeliminowanie lub zredukowanie ilości słodyczy, fast-foodów i słonych, wysokoprzetworzonych przekąsek typu chipsy to nie wszystko. Warto do swojego codziennego żywienia wprowadzić więcej potraw roślinnych i pełnoziarnistych produktów zbożowych, na przykład kasz i makaronów. Te grupy produktów powinny stanowić podstawę naszego jadłospisu. Warto też zastąpić rafinowane oleje i tłuszcze zwierzęce, a także utwardzone tłuszcze roślinne takie jak margaryny czy popularne „mixy” naturalnymi olejami nieoczyszczanymi, na przykład olejem kokosowym, oliwą z pierwszego tłoczenia czy niezwykle korzystnym dla zdrowia olejem lnianym.

http://www.gsk.com.pl/produkty/Relanium-2mg-tabletki.html

Zostaw komentarz